Kleurrijke Bas Kosters campagne verwelkomt bezoekers Wereld Aids Conferentie

Gepubliceerd: 11 juli 2018

welkomposter aids2018 hivcommunity 200Aids2018: Van 23 – 27 juli vindt de Wereld Aids Conferentie plaats in Amsterdam. Er worden 15 duizend deelnemers van over de hele wereld verwacht. Bezoekers worden in de week vooraf en tijdens het congres met een postercampagne welkom geheten door de Nederlandse hiv-gemeenschap. De campagne van Stichting hello gorgeous en de Hiv Vereniging kwam tot stand in een unieke samenwerking met modeontwerper Bas Kosters.

De postercampagne laat mensen met hiv zien in het publieke domein: van Schiphol, Amsterdam CS tot aan de RAI. Op de posters is een diverse afspiegeling van de Nederlandse hiv-community te zien. Pieter Brokx, directeur van de Hiv Vereniging, is erg trots op het resultaat. “De hiv-gemeenschap in Nederland is ontzettend divers en bestaat naast mensen met hiv ook uit mensen die ons een warm hart toedragen. Die diversiteit is goed te zien op de posters.

drippy 200Mascotte van de campagne is Drippy, een bloeddruppel, ontworpen in de onmiskenbare Bas Kosters stijl. Leo Schenk (hello gorgeous): “Drippy snakt naar knuffels na jarenlang getraumatiseerd te zijn door de angst voor bloed door aids. Dankzij de effectieve hiv-medicijnen die het virus onderdrukken, kunnen mensen met hiv die succesvol worden behandeld het virus niet overdragen. Drippy durft zich hierdoor eindelijk in volle glorie te laten zien.

De campagne is vanaf 16 juli te zien in Amsterdam.

Onder de naam Positively Dutch zullen hello gorgeous, Atlas2018 en de Hiv Vereniging in een zogenaamde ‘Networking Zone’ ruimte bieden aan de Nederlandse hiv-community om zich te presenteren in de gratis toegankelijke Global Village tijdens de Wereld Aids Conferentie in de RAI.