Regio Amsterdam hoopt op beter jaar in 2021

De Hiv Vereniging stelt elk jaar een werkplan op voor het komend jaar. In dit werkplan zitten ook bijdrages van de regio’s en groepen van de Hiv Vereniging, waarin ze hun plannen voor het komend jaar verkondigen. In dit blog vind je de plannen van de regio Amsterdam voor het jaar 2021. Het complete werkplan van 2021 vind je hier.

Coronamaatregelen

De regio Amsterdam had in 2020 een lastig jaar. De activiteiten van de regio vinden allemaal plaats op het landelijk kantoor van de vereniging omdat daar een keuken is om te koken. Door de coronamaatregelen is dit sinds maart niet mogelijk geweest. Het is nog lastig te zeggen of in 2021 de activiteiten door kunnen gaan, maar ze zijn wel meegenomen in het werkplan 2021.

Lunches en diners

De twee grote activiteiten van de regio Amsterdam zijn ‘Diner op Dinsdag’ en ‘Lunch op Woensdag’. De activiteiten dienen als veilige omgeving waar mensen met hiv onder het genot van een heerlijke maaltijd ‘gelijkgestemden’ kunnen ontmoeten en een luisterend oor kunnen vinden. Deze bijeenkomsten kunnen versterkend werken (‘Ik ben niet alleen’, ‘Hoe ga jij daar mee om?’).

Wil jij je inzetten als vrijwilliger voor regio Amsterdam of heb je vragen over leven met hiv? Neem dan contact op met het Servicepunt. Het Servicepunt is bereikbaar op maandag, dinsdag, donderdag van 14.00 - 22.00 uur op 020 - 689 25 77 of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..