Wereld Aids Conferentie

Van 23 - 27 juli 2018 is Amsterdam de stad waar de Wereld Aids Conferentie gaat plaatsvinden. Dat betekent dat er een grote uitdaging ligt voor de Hiv Vereniging en alle andere Nederlandse organisaties die actief zijn op het gebied van hiv en aids om grofweg 18.000 artsen, onderzoekers en mensen die leven met hiv vanuit de hele wereld welkom te heten. Volg voor alle informatie de officiële conferentiewebsite: aids2018.org (Engelstalig).

Het programma

aids2018 square graphic 1 150De Wereld Aids Conferentie wordt elke twee jaar in een andere stad en op een ander continent georganiseerd. De organisatie is in handen van de International Aids Society (IAS), een non-profit organisatie gevestigd in Genève. Dergelijke conferenties hebben niet alleen veel voorbereidingstijd nodig maar er moet ook met vele partijen overleg plaats vinden om tot een goed programma te komen. Een conferentieprogramma dat evenwichtig is, dat wetenschappelijk excellent is en dat aandacht geeft aan alle groepen die sleutelposities innemen in de strijd om de aidsepidemie te beëindigen. Het programma is nog volop in ontwikkeling, op de website kun je een preview bekijken.

Pre-conferences

Op zaterdag 21 en zondag 22 juli 2018 vinden de 'pre-conferences' plaats. Pre-conferences zijn onafhankelijk georganiseerde bijeenkomsten en vinden ook in de RAI plaats. Deze bijeenkomsten zijn toegankelijk voor deelnemers aan de conferentie. Ben je dat niet dan kun je vanaf 20 juli in de RAI bij de registratie een dagpas kopen. De kosten hiervan variëren van $ 565 - $ 320, afhankelijk van land van herkomst. Het programma van de pre-conferences is al voor een groot deel bekend. Op de conferentiewebsite staat een overzicht, waarin je ook kunt zien of aanmelden verplicht is.

Deelnemen aan de conferentie

De kosten voor deelname aan de conferentie zijn verschillend, afhankelijk van land van herkomst en of je algemeen deelnemer, student of pers bent. Via de officiële website (Engelstalig) kun je je aanmelden voor deelname aan de conferentie. Heb je vragen over de registratie, dan kun je contact opnemen met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bellen met +31 20 570 9633, maandag - vrijdag van 9.00 - 17.30 uur.

The Global Village

aids2018 square graphic 2 150Lokale en regionale organisaties van het land waar de Wereld Aids Conferentie plaats vindt nemen een bijzondere plek in. Maar ook andere organisaties kunnen zichzelf presenteren. En dat alles vindt plaats in The Global Village (Engelstalig), een onderdeel van de conferentie wat openbaar en voor iedereen toegankelijk is. Het is de plek waar je kosteloos kennis kunt maken met actieve organisaties en deel kunt nemen aan activiteiten en workshops. The Global Village vind je in Hal 5 en het Amtrium van de RAI Amsterdam en is meer dan 8.000 vierkante meter groot.

Positively Dutch

De Hiv Vereniging is ook aanwezig in The Global Village. In samenwerking met hello gorgeous en Atlas2018 vormt zij 'Positively Dutch'. Een gezamenlijke stand waarin zij tijdens de hele conferentie een podium geven aan allerlei groepen en organisaties om zich te presenteren en activiteiten aan te bieden. Vanaf eind april 2018 wordt meer duidelijk over de invulling van de stand.

Informatie over de conferentie via sociale media: