Wereld Aids Conferentie

Van 23 - 27 juli 2018 was Amsterdam de stad waar de Wereld Aids Conferentie plaatsvond. Een grote uitdaging voor de Hiv Vereniging en alle andere Nederlandse organisaties die actief zijn op het gebied van hiv en aids om grofweg 18.000 artsen, onderzoekers en mensen die leven met hiv vanuit de hele wereld welkom te heten. En dat is gelukt! Volg de officiële conferentiewebsite: aids2018.org (Engelstalig) voor de verslaglegging van de conferentie.

Ter promotie is in aanloop naar de conferentie een video gelanceerd.

Het programma

aids2018 vlaggen rai 300De Wereld Aids Conferentie wordt elke twee jaar in een andere stad en op een ander continent georganiseerd. De organisatie is in handen van de International Aids Society (IAS), een non-profit organisatie gevestigd in Genève. Dergelijke conferenties hebben niet alleen veel voorbereidingstijd nodig maar er moet ook met vele partijen overleg plaats vinden om tot een goed programma te komen.

Een conferentieprogramma dat evenwichtig is, dat wetenschappelijk excellent is en dat aandacht geeft aan alle groepen die sleutelposities innemen in de strijd om de aidsepidemie te beëindigen. Nu na afloop van de conferentie kun je nog veel terug vinden van presentaties, sessies, abstracts, samenvattingen en video's via programme.aids2018.org. Het overzicht is ingedeeld per dag, zoek op de naam van een sessie, de code of de presentator.

The Global Village

Global Village Pos Dutch workshop stand 300Lokale en regionale organisaties van het land waar de Wereld Aids Conferentie plaats vindt nemen een bijzondere plek in. Maar ook andere, internationale organisaties kunnen zichzelf presenteren. En dat alles heeft plaats gevonden in The Global Village (Engelstalig), een onderdeel van de conferentie wat openbaar en voor iedereen toegankelijk is. Een plek waar je kennis kon maken met hele diverse en actieve organisaties en deel kon nemen aan activiteiten en workshops.

Positively Dutch

De Hiv Vereniging was ook aanwezig in The Global Village. In samenwerking met hello gorgeous en Atlas2018 vormden zij 'Positively Dutch'. Een gezamenlijke stand waarin zij tijdens de hele conferentie een podium gaven aan allerlei groepen om zich te presenteren en activiteiten aan te bieden.

Informatie over de conferentie via sociale media: