Positively Dutch in de Global Village

Positively Dutch is een samenwerkingsverband tussen hello gorgeous, Atlas2018 en de Hiv Vereniging. Tijdens de Wereld Aids Conferentie van 23 - 27 juli 2018 hebben we gezamenlijk opgetrokken en onze krachten gebundeld.

Global Village

In het Global Village, een soort 'beurs' op het gebied van hiv en aids, stond de stand voor Positively Dutch. De hele week door is er een programma gedraaid met informatieve workshops en presentaties. Een ontmoetings- en uitwisseingsplek dus. De Global Village is altijd gratis toegankelijk voor iedereen, niet alleen voor de congresdeelnemers.

Openingspeech

MI Global Vilage Opnenig 1460 RF 300Tijdens de opening op zondagavond 22 juli 2018 heeft Reina Foppen, medewerker Community netwerk een energieke speech gehouden (Engelstalig) waarin ze benadrukt dat mensen met hiv altijd betrokken moeten worden in gesprekken als het over hiv en leven met hiv gaat. Daarnaast is het samen optrekken van groot belang: 'Be inclusive and stay curious! We need to work together. We need to build bridges and cross them in order to walk towards ZERO together.

Vele vrijwilligers actief

Global village pos dutch vrijwilligers2 300De Hiv Vereniging heeft doorlopend een digitale presentatie laten draaien en bestuursleden en vrijwilligers waren aanwezig om mensen te woord te staan en vragen te beantwoorden. Op de stand heeft Atlas2018 haar expositie in de Beurs van Berlage gepromoot en ter plekke al een preview gegeven. Ook hello gorgeous had een duidelijk plek waar zij o.a. haar speciale editie in het kader van het congres de Stigma Experience onder de aandacht kon brengen.

pdf Bekijk hier het programma van de stand Positively Dutch (187 KB) (NL/ENG).

Met elkaar hebben we laten zien hoe het is om hiv te hebben in Nederland. En wat wij als partijen eraan doen om het leven met hiv in Nederland zo aangenaam mogelijk te maken en het stigma te bestrijden. Bij 'Actueel' kun je diverse impressies lezen van mensen die aanwezig waren op de stand in de Global Village.