Hiv/Aidsmonument in teken van Internationale Aids Conferentie 2018

Vanaf 1 december 2017 - Wereld Aids Dag – staat het Hiv/Aidsmonument in het teken van de Internationale Aids Conferentie die in 2018 in Amsterdam gaat plaatsvinden.

hiv aidsmonument website 250Vanaf die dag is hier het jaartal ‘2018’ uitgebeeld op het telraam van het Hiv/Aidsmonument. Het monument Living by Numbers werd ontworpen door de Franse kunstenaar Jean-Michel Othoniel en kreeg de vorm van een gigantisch telraam. Vorig jaar werd het op Wereld Aids Dag op De Ruyterkade onthuld door de burgemeester van Amsterdam, Eberhard van der Laan. Het monument droeg toen het jaartal ‘2030’, het streefjaar dat de ziekte aids moet zijn overwonnen.

Aids Conferentie 2018 in Amsterdam

De Internationale Aids Conferentie van 23 tot 27 juli 2018 is het grootste congres op het gebied van ontwikkelingen in de gezondheidszorg, waaraan naar verwachting rond 18.000 mensen uit de hele wereld zullen deelnemen. De ervaring leert dat dit internationale congres iedere twee jaar een belangrijke bijdrage levert in de strijd tegen aids en het hiv-virus. Vandaar dat het Aidsmonument vanaf 1 december het getal 2018 zal weergeven.
Rond het Hiv/Aidsmonument zal vanaf 16 mei tot en met de Aids Conferentie in juli een buitenexpositie zijn te zien over gedenken, herdenken en leven met hiv.

Nieuwe website

Ter gelegenheid van Wereld Aids Dag 2017 is de website www.aidsmonument.nl geheel vernieuwd. Hier zijn nu ook de namen te vinden van mensen met hiv in Nederland die sinds 1982 overleden, en een overzicht van alle aids-memorials wereldwijd.

logo hiv aids monument bewerkt 560